cci-exchange student

Publicerad 2011-04-28 19:14:12 i usa,



ÅÅÅÅH JAG ÄR SÅ SPÄND, NERVÖS, GLAD, OROLIG, FUNDERSAM, OKONCENTRERAD Kan inte beskriva känslorna jag känner. Jag vet, det låter töntigt. När jag läst andra bloggar där de skrivit att de inte kan beskriva känslan har jag lite smått skrattat för mig själv och tänkt, haha så spännande är det inte. Men nu när jag själv sitter och väntar på få reda på vart jag ska hamna känner jag precis som dom.

Ni förstår igår när jag gick in på facebook hade en tjej från organisationen CCI lagt till mig på facebook. Direkt kom det små fjärilar i magen, hon bodde i Ohio. Kan det betyda att jag hamnar i Ohio? Vart ligger Ohio? Jag googla-de och fick  fram att det verkar vara en ganska bra delstat. Ungefär som Sverige fast varmare. För att förklara lite enkelt vart det ligger är det mellan Chicago och New York. På ett ungefär. Det är inte så att man tar bilen över dagen dit men ni fattar vilken del av USA.  

I vilket fall som helst började massor av tankar rulla i mitt lilla huvud. Jag undrade självklart vem hon var men tänkte att jag lika gärna kunde acceptera hennes vänförfrågan. Senare på kvällen fick jag ett mail. Där det stod att hon antagligen hade en familj och att skolan redan godkänt mig. Hon skrev att hon skulle fixa det sista med familjen imorgon (idag).

Fattar ni att jag har myror i benen?!
Min plan var att plugga matte idag, har det gått bra? Nej. Det ända jag sitter och gör är kolla på de olika hemsidorna för att äntligen få reda på något om vart jag hamnar!! Tänk så blir det Ohio. Tänk så blir det inte det. Åååååååååh. DETTA ÄR GALET.

Kommentarer

Postat av: amanda utbytesstudent USA

Publicerad 2011-04-29 20:04:57

Grattis! Väldigt många som hamnat i Ohio :) När vet du om du hamnar där? :)

Postat av: maria

Publicerad 2011-04-29 21:51:54

Graaattis! Ska också till Ohio i höst :D Ska vi länka? :)

Postat av: Emma

Publicerad 2011-04-30 16:53:22

ÅÅh grattis! Jag ska ju också till ohio! riktigt kul om vi bor nära:) vi är ju rätt så många ohiomänniskor nu! länka? :)

kram

Postat av: Emma

Publicerad 2011-05-01 00:19:40

Jag kommer att bo i Wadsworth i nordöstra ohio. Ligger inte så långt ifrån Cleveland :)Ja det skulle va riktigt kul! Vet du vilket datum du åker? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Eliasson

Är en glad tjej som precis tagit studenten från Polhemsgymnasiet i Göteborg. Gick Teknikprogrammet - Industriell Design. Har ena foten i USA och andra här hemma i Sverige så leta dig bak i arkivet och läs om mitt utbytesår. Älskar mina vänner och min familj men också mycket mer, så som fota, skratta och resa!! Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela