polhem

Publicerad 2012-06-07 05:55:41 i frågor,

Fråga: Hej jag känner dig inte, men det är så att jag sökte om lite mer information om polhem och jag hittade inga bra sidor förränns jag kollade in på din blogg. Du förklarade i princip allt jag undrade över.

Detta med matkort har gjort att jag har väldigt stort intresse för denna skolan. Jag är en 96a vilket betyder att jag börjar på gymnasium detta året och jag har val polhemsgymnasiet natur. Det jag då undrar är om ni har tillräckligt mycket pengar på matkortet så att man inte ska behöva lägga på 15-20 kronor varje dag, eftersom jag vet att det finns skolor som t.ex. Jensen gymnasium, där måste man lägga på pengar varje dag, det är för att pengarna i matkortet inte räcker. Det blir också hyfsat mycket pengar för en elev längden. Så därför vill jag helst undvika det:)
Och så en annan sak jag undrar över är att ni har ju väl nollning, jag undrar om det är ett måste och om det är ett måste är det kul då? Vad brukar de äldre eleverna oftast göra,brukar de gå för långt och göra överdrivna saker eller mel roliga saker som t.ex. Vattenkrig osv osv. Tacksam för svar snarast / Mona

Svar: Hej, roligt att du hittade vad du letade efter och jag är glad att du frågar för mer! Jag har inte lagt till pengar en endaste gång på polhem och jag har inte snålat. Det löser sig. Klart att man ibland kan välja att köpa läsk m.m och då får du såklart lägga till lite extra men oftast behöver du inte göra det. I slutet på året kan du dock behöva vara lite sparsam men å andra sidan brukar man sätta sig vid kajen med en sallad när det är fint väder. Jag tycker det var riktigt roligt med nollningen eftersom man lärde känna alla väldigt bra. Du behöver inte vara orolig för att dom ska göra något du inte vill. Tycker du något är jobbigt, är det bara att säga till.
Det ända jag tyckte var lite läskigt var på dödsnollningen. Men jag hamnade på en dödslista så jag får skylla mig själv. Meningen med nollningen är att det ska vara roligt så det brukar vara roligt, vi hade vattenkrig, kuddkrig, sopabrottning m.m. Super roligt.
Alla som nollar är människor och har blivit nollade själv. Alla rykten är inte sanna bara så du vet ;) haha

Undrar du något mer är det bara att fråga! Btw, vilken linje har du sökt? /Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Eliasson

Är en glad tjej som precis tagit studenten från Polhemsgymnasiet i Göteborg. Gick Teknikprogrammet - Industriell Design. Har ena foten i USA och andra här hemma i Sverige så leta dig bak i arkivet och läs om mitt utbytesår. Älskar mina vänner och min familj men också mycket mer, så som fota, skratta och resa!! Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela