Kommentarer

Postat av: Carolina

Publicerad 2013-09-01 11:39:12

Helt mjölkfri? Recept!!! Vår son är mjölk allergisk och fyller snart ett, vill ha tips på fika tills dess :)

Svar: Hej! Den är helt mjölkfri faktiskt, min mormor gjorde den. Här får du receptet:
1 ägg
0,35 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl extra krämig mjölkfri yougurt.
Vispa äggulan och sockret, rör i yougurten och sist äggvitan, som vispas hårt och
försiktigt röres i, häll i en form som du smort och ströat med degistivkex - frys.
Servera den gärna med lite bär eller frukt! MUMS!!
Mathilda Eliasson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Eliasson

Är en glad tjej som precis tagit studenten från Polhemsgymnasiet i Göteborg. Gick Teknikprogrammet - Industriell Design. Har ena foten i USA och andra här hemma i Sverige så leta dig bak i arkivet och läs om mitt utbytesår. Älskar mina vänner och min familj men också mycket mer, så som fota, skratta och resa!! Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela