Genève

Publicerad 2014-12-28 09:57:12 i mathildas,




I morse ställde vi klockan på 08.00 med en förhoppning om att kunna få åka till Val Thorens redan klockan 09.00. Tyvärr var inte detta fallet utan vi fick informationen om att "äta frukost i lugn och ro, men vara redo att åka snarast". 

Så här sitter vi på ett hotell och väntar. Nejdå, vi tog på oss lite varma kläder och gick ut för att leta efter någonstans att äta frukost då detta hotellet inte hade en speciellt inbjudande frukostbuffé. Vi hittade ett mysigt litet bageri som serverade frukost. Sedan fortsatte vi gå en sväng för att se oss omkring. Genève är en mysig stad som jag gärna skulle vilja åka tillbaka till några dagar, när det är sommar och varmt. 

Det som är lite lustigt är dock att man precis som när jag var i Malaysia & Singapore bara ser medelålders män ute på stan... Hm. Dock är de mesta stängt idag eftersom det är söndag men ändå lite lustigt. Vart är alla kvinnor?

Nu ska vi packa ner allt i väskorna igen och hoppas på att snart sitta på en buss mot Val Thorens!

Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Eliasson

Är en glad tjej som precis tagit studenten från Polhemsgymnasiet i Göteborg. Gick Teknikprogrammet - Industriell Design. Har ena foten i USA och andra här hemma i Sverige så leta dig bak i arkivet och läs om mitt utbytesår. Älskar mina vänner och min familj men också mycket mer, så som fota, skratta och resa!! Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela