Julafton

Publicerad 2014-12-25 18:19:03 i mathildas,




Julen kom, tänk va lustigt det är egentligen. Man vet att det är julafton den 24:de december varje år. Man vet att det är ett visst antal grejer som ska fixar, så som att slå in julklappar och bestämma vad man ska ha på sig. Trots detta är det lika stressigt varje år, det är precis som det är en tradition att ha glömt att tvätta klänningen man ska ha på sig, eller glömt köpa den där sista julklappen. Så typiskt men antar att det är jul. I vilket fall som helst kunde man tro det var ett klipp från "Ensam hemma" som utspelade sig hemma hos oss på julaftonsmorgon. Men vi hann och redan vid tolv-tiden satt hela familjen i bilen påväg till Alingsås för att fira jul med min pappas sida av släkten.

En mysig jul med fullt hus, över 20 personer. Mycket skratt, mycket stoj & mycket mat. Tomten får vi inte glömma heller. En bra julafton helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda Eliasson

Är en glad tjej som precis tagit studenten från Polhemsgymnasiet i Göteborg. Gick Teknikprogrammet - Industriell Design. Har ena foten i USA och andra här hemma i Sverige så leta dig bak i arkivet och läs om mitt utbytesår. Älskar mina vänner och min familj men också mycket mer, så som fota, skratta och resa!! Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela